Vyberte stranu

Ochrana osobných údajov, alebo v skratke GDPR

tvorí neoddeliteľnú súčasť práva na rešpektovanie súkromného života, ktoré patrí medzi základné práva a slobody garantované Ústavou Slovenskej republiky.

Naša advokátska kancelária ctí ochranu súkromia každého jednotlivca, a keďže pri poskytovaní právnych služieb dochádza k spracúvaniu osobných údajov, spracovali sme podmienky ochrany súkromia osobných údajov fyzických osôb v zmysle Nariadenia GDPR a súčasne v zmysle ustanovení Zákona o ochrane osobných údajov.

Účelom ochrany osobných údajov je poskytnúť ochranu každému pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a rodinného života, pred zhromažďovaním, zverejňovaním alebo iným zneužívaním jeho osobných údajov.

Pravidlá a podmienky spracúvania osobných údajov ustanovuje na zabezpečenie uvedených ústavných práv zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o ochrane osobných údajov).

Účelom Zákona o ochrane osobných údajov je dosiahnuť súlad vnútroštátneho právneho poriadku pre oblasť ochrany osobných údajov s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a súčasne sa transponuje Smernica Európskeho parlamentu a rady (EÚ) č. 2016/680 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov príslušnými orgánmi na účely predchádzania trestným činom, ich vyšetrovania, odhaľovania alebo stíhania alebo na účely výkonu trestných sankcií a o voľnom pohybe takýchto údajov a o zrušení rámcového rozhodnutia Rady 200/977/SVV, do právneho poriadku Slovenskej republiky (ďalej len ako „Nariadenie GDPR).

Slovenská advokátska komora, ako nezávislá samosprávna stavovská organizácia, združujúca advokátov v Slovenskej republike, vypracovala Kódex správania pre spracúvanie osobných údajov advokátmi (ďalej len ako „Kódex správania“), schválený Úradom na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky Rozhodnutím č. 00676/2018-Os-9 zo dňa 04.12.2018, ktorý sa vzťahuje na všetkých advokátov zapísaných do zoznamu advokátov vedeného Slovenskou advokátskou komorou, a teda aj teda aj našu advokátsku kanceláriu, ako prevádzkovateľa. Cieľom Kódexu správania je najmä podporiť vzťah medzi advokátom a jeho klientom, ako aj zvýšiť a posilniť transparentnosť advokátskych kancelárií v rámci spracúvania osobných údajov v oblasti poskytovania právnych služieb každou advokátskou kanceláriou. Naša advokátska kancelária, ako prevádzkovateľ je týmto Kódexom správania viazaná v plnom rozsahu.

Kto spracúva Vaše osobné údaje (Prevádzkovateľ)

Obchodný názov:             Okenica & Co. s. r. o.

Sídlo:                                        Pražská 11, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto

IČO:                                           36 866 512

Zápis v OR:                           Mestský súd Bratislava III, odd. Sro, vložka č.: 62478/B

 

Advokátska kancelária Okenica & Co. s. r. o. (ďalej aj ako „OSCo.) v postavení Prevádzkovateľa spracúva Vaše osobné údaje vo vlastnom mene, v súlade so zásadami upravenými v ustanovení § 9 až § 13 Zákona o ochrane osobných údajov a v ustanovení článku 5 Nariadenia GDPR, výlučne zákonným spôsobom, spravodlivo a transparentne vo vzťahu k dotknutej osobe a v súlade s dobrými mravmi tak, aby bol naplnený účel spracúvania osobných údajov.

Zodpovednou osobou v našej advokátskej kancelárii je: JUDr. Dominik Okenica, osco@osco.sk

Prečo spracúvame Vaše osobné údaje

Advokátska kancelária OSCo. zastúpená našimi advokátmi v postavení Prevádzkovateľa, sme pri poskytovaní právnych služieb viazaní viacerými obmedzeniami vyplývajúcimi z právnych predpisov vzťahujúcich sa k výkonu advokácie. Ako advokátska kancelária spracúvame osobné údaje našich klientov a iných fyzických osôb v rozsahu nevyhnutnom na splnenie účelu výkonu advokácie. V zmysle zákona č. 586/2003 Z. z. o advokácii a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o advokácii), sme viazaní mlčanlivosťou, a nemáme povinnosť poskytnúť informácie o spracúvaní osobných údajov, umožniť prístup alebo prenos osobných údajov, v prípade, že by také konanie mohlo viesť k porušeniu povinnosti advokáta zachovávať mlčanlivosť a k porušeniu povinnosti zachovávať dôvernosť informácií.

 

Spracúvanie osobných údajov je z našej strany nevyhnutné najmä preto, aby sme mohli:

  • poskytovať právne služby našim klientom a vykonávať advokátske povolanie v súlade s platnými právnymi predpismi, vrátane uplatňovania, vymáhania a obhajovania právnych nárokov našich klientov,
  • plniť rôzne zákonné, stavovské a zmluvné povinnosti (napr. daňové a účtovné povinnosti, povinnosti v oblasti ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a terorizmom, povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov),
  • uzatvárať a vykonávať zmluvy medzi nami a našimi klientmi, prípadne inými zmluvnými, obchodnými partnermi,
  • chrániť oprávnené záujmy nás, našich klientov a iných osôb,
  • napĺňať účel, na ktorý sme od Vás dostali osobitný súhlas.

Akým spôsobom získavame Vaše osobné údaje

Osobné údaje získavame najčastejšie priamo od Vás, ako dotknutej osoby. V takom prípade je získanie Vašich osobných údajov dobrovoľné.

Pre splnenie účelu poskytovania právnych služieb je nevyhnutné na identifikáciu našich klientov disponovať všetkými potrebnými osobnými údajmi. V prípade, že nám osobné údaje v potrebnom rozsahu klient neposkytne, výrazne sa tým zníži naša schopnosť poskytovať relevantné a kvalitné právne služby. V skutočne nevyhnutných prípadoch je možné osobné údaje našich klientov získavať aj z verejne dostupných zdrojov, prípadne od príslušných orgánov verejnej moci.

Ak je potrebné na účel spracúvania získať osobné údaje fyzickej osoby, ktorá nie je naším klientom, najčastejšie potrebné osobné údaje získavame od našich klientov, prípadne z iných verejných alebo zákonných zdrojov, ako napr. vyžiadaním od orgánov verejnej moci, získavaním dôkazov v prospech klienta, výpisom z verejných registrov, nahliadaním do administratívnych, súdnych alebo iných spisov, alebo registrov vedených orgánmi verejnej moci a pod. V takom prípade, v zmysle nášho zákonného oprávnenia a povinnosti vyplývajúcej nám zo Zákona o advokácii sme oprávnení o Vás osobné údaje získavať bez vášho informovania a aj proti vašej vôli.

Aké osobné údaje spracúvame

Osobnými údajmi sú akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (ďalej len ako „dotknutá osoba); identifikovateľná fyzická osoba je osoba, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä odkazom na identifikátor, ako je meno, priezvisko, identifikačné číslo (rodné číslo, dátum narodenia, číslo občianskeho preukazu, titul), lokalizačné údaje, online identifikátor, alebo odkazom na jeden či viaceré prvky, ktoré sú špecifické pre fyzickú, fyziologickú, genetickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu tejto fyzickej osoby; niektoré údaje, ako e-mail a telefónne číslo, môžu, ale aj nemusia byť osobnými údajmi. Záleží na tom, či sa na základe nich, alebo ich kombinácie dá priamo alebo nepriamo zistiť, o akú fyzickú osobu ide. Obdobne to platí pri telefónnom čísle.

Medzi osobné údaje patria aj údaje, pri ktorých existuje možnosť identifikácie osoby prostredníctvom tretích osôb. Za ďalšie osobné údaje sú považované: fotografia, adresa trvalého bydliska v spojení s menom a priezviskom, odtlačok prsta, hlas, číslo účtu, lokalizačné údaje, informácie o veku, pohlaví, sexuálnej orientácii, zdravotnom stave, ak sú priraditeľné ku konkrétnej fyzickej osobe.

 

Spracúvanie osobitných kategórií osobných údajov – zakazuje sa spracúvanie osobných údajov, ktoré odhaľujú rasový alebo etnický pôvod, politické názory, náboženské alebo filozofické presvedčenie alebo členstvo v odborových organizáciách, a spracúvanie genetických údajov, biometrických údajov na individuálnu identifikáciu fyzickej osoby, údajov týkajúcich sa zdravia alebo údajov týkajúcich sa sexuálneho živote alebo sexuálnej orientácie fyzickej osoby. Spracúvanie takýchto osobných kategórií osobných údajov je možné výlučne vtedy, ak je to úplne nevyhnutné, podlieha primeraným zárukám ochrany práv a slobôd dotknutej osoby a iba ak dotknutá osoba spracúvanie takýchto osobitných kategórií osobných údajov výslovne a preukázateľne sprístupnila (vyjadrila súhlas).

Na aký účel a na základe akých právnych základov spracúvame Vaše osobné údaje

Účel spracúvania

Právny základ

 

Súvisiace právne predpisy

Doba spracúvania

Poskytovanie právnych služieb

(výkon povolania)

Plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR
(vo vzťahu k osobitným kategóriám osobných údajov môže ísť o dodatočné podmienky podľa čl. 9 ods. 2 písm. f) Nariadenia GDPR),
§ 18 ods. 6 Zákona o advokácii

Zákon o advokácií, Advokátsky poriadok, Občiansky zákonník, Obchodný zákonník

Počas existencie zmluvy s klientom.

Do ukončenia plnenia práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného, predzmluvného vzťahu a do uplynutia aplikovateľných premlčacích, prekluzívnych, reklamačných, uschovacích a iných obdobných lehôt, a to do uplynutia poslednej z týchto lehôt

Skartačná lehota klientskeho spisu je 10 rokov a plynie odo dňa, keď sú splnené všetky podmienky pre uloženie spisu do archívu.

Poskytovanie iných ako právnych služieb

(zaručená konverzia, RPVS, KUV a pod.)

Plnenie zákonnej povinnosti podľa článku 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR,
prípadne aj plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR

Zákon o registri partnerov verejného sektora,
Zákon o e-Governmente,
Občiansky zákonník,
Obchodný zákonník,
Zákon o nájme nebytových priestorov,
Nariadenie GDPR,

Počas existencie zmluvy s klientom

Po skončení zmluvy 10 rokov od skončenia zmluvy s klientom.

Údaje o konečnom užívateľovi výhod po dobu 5 rokov odo dňa zániku postavenia konečného užívateľa výhod v príslušnej obchodnej spoločnosti, ak údaje nie sú súčasťou verifikačného dokumentu dostupného na internete.

Zabezpečenie súladu s právnymi predpismi a predpismi Slovenskej advokátskej komory

Plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 psím. c) Nariadenia GDPR,
oprávnený záujem advokátov alebo tretích strán podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR,
verejný záujem podľa čl. 6 ods. 1 písm. e) Nariadenia GDPR, alebo
obhajovanie právnych nárokov podľa čl. 9 ods. 2 písm. f) Nariadenia GDPR

Zákon o advokácií,
Advokátsky poriadok,
Zákon o ochrane pred legalizáciou príjmov z trest.činnosti,
Zákon o oznamovaní protispoločenskej činnosti,
Nariadenie GDPR

Počas existencie zmluvy s klientom

Po skončení zmluvy 10 rokov od skončenia zmluvy s klientom.

Účely týkajúce sa ochrany oprávnených záujmov

Oprávnený záujem advokátov alebo tretích strán podľa čl. 6 ods. 1 psím. f) Nariadenia GDPR

Nariadenie GDPR,
Občiansky zákonník,

Obchodný zákonník,
Trestný zákon,

Trestný poriadok,
Civilný sporový poriadok,

Civilný mimosporový poriadok,

Správny súdny poriadok,

Správny poriadok,

Zákon o priestupkoch

Po nevyhnutnú dobu potrebnú na účel poskytnutia odpovede

Štatistické účely, archívne účely vo verejnom záujme a účely historického a vedeckého výskumu

(evidencia prijatej a odoslanej korešpondencie, vrátane elektronickej korešpondencie)

Čl. 89 Nariadenia GDPR,
plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR

Zákon o archívoch a registratúrach

Po skončení zmluvy 10 rokov od skončenia zmluvy s klientom.

Personalistika a mzdy

 

(vrátane výberových procesov zamestnancov)

Plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR,
oprávnený záujem podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR, prípadne aj
plnenie zmluvy podľa článku 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR (vo vzťahu k osobitným kategóriám osobných údajov môže ísť o dodatočné podmienky podľa čl. 9 ods. 2 písm. b) Nariadenia GDPR)

Oprávnený záujem dotknutej osoby podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR (zabezpečenie výberu zamestnancov),
opatrenia pred uzavretím zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR,
súhlas dotknutej osoby podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia GDPR

Zákonník práce,

Zákon o advokácií,
Zákon o sociálnom poistení,

Zákon o zdravotnom poistení,

Zákon o starobnom dôchodkovom poistení a
ďalšie osobitné predpisy

Zamestnanci na základe zmluvy po dobu trvania zamestnania a po dobu 10 rokov od skončenia pracovného pomeru

Po dobu trvania výberového procesu

Po dobu 1 mesiaca po skončení výberového procesu, ak bol uchádzač neúspešný, alebo od udelenia súhlasu, ak bol udelený mimo výberového procesu, resp. do odvolania súhlasu

Účtovné a daňové účely

Plnenie zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR

Osobitné predpisy v oblasti účtovníctva a správy daní

Po dobu 10 rokov nasledujúcich po roku, ktorého sa týkajú

Marketingové účely

(prezentácia advokátskej kancelárie v online prostredí prostredníctvom webovej stránky)

Súhlas dotknutej osoby podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia GDPR alebo oprávnený záujem advokátov alebo tretích strán podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR

Zákon o advokácií,
Zákon o elektronických komunikáciách,
Zákon o reklame,
Zákon o ochrane spotrebiteľa, Občiansky zákonník

V prípade udelenia súhlasu po dobu do jeho odvolania
 
Po dobu existencie oprávneného záujmu

Sieťová bezpečnosť

 

(monitorovanie aktivity pracovných počítačov, zálohovanie, evidencia údajov na zabezpečenie bezpečnosti a  sieťovej bezpečnosti)

Oprávnený záujem podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR

Zákon o advokácií,
Zákon o elektronických komunikáciách,
Zákon o ochrane spotrebiteľa,
Občiansky zákonník

Po dobu existencie oprávneného záujmu

 

Vo výnimočných prípadoch môžeme, ako Prevádzkovateľ spracúvať osobné údaje dotknutej osoby na právnom základe, ktorým je súhlas dotknutej osoby, ak bol v jednotlivom prípade takýto súhlas udelený a to v rozsahu podľa udeleného súhlasu.

Aké oprávnené záujmy pri spracúvaní osobných údajov sledujeme

Naša advokátska kancelária môže Vaše osobné údaje spracúvať na základe čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR, t. j. spracovanie osobných údajov na základe tzv. oprávnených záujmov, pričom naším oprávneným záujmom je predovšetkým ochrana našich práv, uplatňovanie právnych nárokov a plnenie našej podnikateľskej činnosti.

 

Taktiež je v záujme našej advokátskej kancelárie poskytnúť našim klientom, zamestnancom, ako aj osobám zdržiavajúcim sa v našej advokátskej kancelárii, ochranu dôvernosti prejavu, ich majetku, ale aj bezpečnosti. Našim klientom zabezpečujeme aj ochranu dokumentov pred neoprávneným zásahom a prístupom neoprávnených osôb k predmetným dokumentom.

Komu sprístupňujeme Vaše osobné údaje – príjemcovia

Osobné údaje našich klientov a iných dotknutých osôb sprístupňujeme iba v odôvodnených prípadoch, iba v nevyhnutnom rozsahu a vždy pri zachovaní mlčanlivosti týmto príjemcom:

 

  • v nevyhnutnom rozsahu našim zamestnancom podieľajúcim sa na poskytovaní právnych služieb,
  • v nevyhnutnom rozsahu osobám, ktoré poverujeme vykonaním jednotlivých úkonov právnych služieb, zastupujúcim alebo spolupracujúcim advokátom,
  • v nevyhnutnom rozsahu našim účtovným poradcom ako sprostredkovateľom,
  • v nevyhnutnom rozsahu našim zmluvným partnerom, poskytovateľom IT služieb, poskytovateľom softvérového vybavenia a podpory, vrátane ich zamestnancov, ktorých potrebujeme pre bežný chod našej advokátskej kancelárie a realizáciu zmluvných vzťahov (Microsoft Server Exchange, Detect, Praetor, Websupport, Webmin, (napr. aj LinkedIn, Facebook, Mailchimp, FINEAL a pod.),
  • v nevyhnutnom rozsahu štátnym inštitúciám, ďalším príslušným orgánom verejnej moci, ktorým poskytujme osobné údaje dotknutých osôb, ktoré nám právo alebo povinnosť poskytnutia týchto osobných údajov ukladajú právne predpisy, alebo ak je to potrebné na ochranu našich oprávnených záujmov (napr. súdom, daňovému úradu, orgánom činným v trestnom konaní a pod.),
  • v nevyhnutnom rozsahu poštovým podnikom, kuriérskym spoločnostiam prípadne iným osobám poskytujúcim poštové služby alebo vykonávajúcim doručovanie,
  • v nevyhnutnom rozsahu Slovenskej advokátskej komore (v prípadoch disciplinárneho konania),
  • v nevyhnutnom rozsahu Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

 

Ak využívame služby sprostredkovateľov, ktorí sú poverení spracúvaním osobných údajov v mene našej advokátskej kancelárie, spolupracujeme ako Prevádzkovateľ výlučne so sprostredkovateľmi, ktorí prijali primerané technické a bezpečnostné opatrenia, prostredníctvom ktorých sú dôkladne splnené požiadavky ochrany osobných údajov k bezpečnému spracúvaniu osobných údajov každej dotknutej osoby.

 

Je potrebné Vám dať na vedomie, že aj keď máme z dôvodu zachovania mlčanlivosti obmedzenú povinnosť poskytovať Vaše osobné údaje orgánom verejnej moci, sme povinní prekaziť spáchanie trestného činu a takisto máme povinnosť oznamovať informácie na úseku predchádzania priania špinavých peňazí a financovania terorizmu, obe za splnenia podmienok stanovených zákonom.

 

Tretími stranami môžeme rozumieť aj spolupracujúcich, či zastupujúcich advokátov, či advokátskych kancelárií, na základe dohody o poskytovaní právnych služieb. Ak dvaja alebo viacerí Prevádzkovatelia spoločne určia účely a prostriedky spracúvania osobných údajov, stávajú sa spoločnými prevádzkovateľmi. Transparentne určia svoje príslušné zodpovednosti za plnenie povinností v zmysle Nariadenia GDPR (najmä ak ide o vykonávanie práv dotknutej osoby, a svoje povinnosti poskytovať informácie v zmysle ustanovení čl. 13 a 14 Nariadenia GDPR), a to formou vzájomnej dohody, ak nie sú príslušné zodpovednosti prevádzkovateľov určené právom Európskej únie, či právom Členského štátu Európskej únie.

 

V jednotlivom prípade, je naša advokátska kancelária na základe Vami udelenému súhlasu, ako dotknutej osoby, oprávnená na zabezpečenie poskytovania právnych služieb spolupracovať s iným advokátom, či advokátskou kanceláriou na základe dohody, a v takejto sa považujeme za „Spoločných prevádzkovateľov“. Týmto nie je dotknuté Vaše právo, ako dotknutej osoby, uplatňovať si v zmysle čl. 26 ods. 3 Nariadenia GDPR svoje práva podľa Nariadenia GDPR u každého prevádzkovateľa a voči každému prevádzkovateľovi, teda voči ktorémukoľvek zo spolupracujúcich advokátov, alebo advokátskych kancelárii.

 

Do ktorých krajín prenášame Vaše osobné údaje (Tretia krajina)

 

Ako Prevádzkovateľ štandardne nevykonávame cezhraničný prenos Vašich osobných údajov do tretích krajín mimo Európskej únie, Európskeho hospodárskeho priestoru (EÚ, Island, Nórsko a Lichtenštajnsko), ako ani do medzinárodných organizácií. Ani nezamýšľame takýto prenos Vašich osobných údajov tretím krajinám uskutočňovať. V prípade potreby cezhraničného prenosu osobných údajov do tretích krajín, urobíme tak iba na žiadosť klienta, a to iba v súvislosti s poskytovaním právnych služieb.

 

Niektorí zmluvní partneri, ktorými sú napríklad Google, Facebook, Linkelnd, či iní, môžu mať umiestnené servery mimo Európskej únie, napríklad v Spojených štátoch amerických (USA). Zmluvní partneri so sídlom v USA, ktorí majú prístup k osobným údajom dotknutých osôb sú certifikovaní podľa systému ochrany súkromia tzv. v Private Schields a považujú sa za spoločnosti, ktoré zabezpečujú primeranú úroveň ochrany. Tento prenos sa uskutočňuje iba za predpokladu prísneho dodržiavania ochrany osobných údajov a Nariadenia GDPR. Viac informácií je prístupných priamo v príslušnej dokumentácii o spracovaní osobných údajov zverejnených spol. Meta Platforms, Inc.

Ako dlho uchovávame Vaše osobné údaje

Spisová evidencia právnych služieb je súčasťou informačného systému našej advokátskej kancelárie. Doba uchovávania osobných údajov nepresiahne účel, na ktorý sa osobné údaje dotknutej osoby spracúvajú. Pri uchovávaní osobných údajov sa riadime odporúčaniami v zmysle Uznesenia predsedníctva Slovenskej advokátskej komory číslo 29/11/2011 zo dňa 01.12.2011. Slovenská advokátska komora vo svojom Uznesení okrem iného uvádza postupy archivácie spisovej dokumentácie, dobu archivácie vyradených spisov a uchovávanie osobných údajov. Obsahom Uznesenia Slovenskej advokátskej komory sú i nasledovné odporúčania postupov:

  • Kniha došlej pošty a kniha odoslanej pošty po jej zaplnení uschováva advokát počas 10 odo dňa prijatia alebo od dňa odoslania v knihe zapísanej poslednej zásielky (čl. 10 ods. 4);
  • Protokol klientskych spisov a menoslov klientov – protokol klientskych spisov poskytuje prehľad o počte prevzatých právnych zastúpení v advokátskej kancelárii a menoslov klientov umožňuje zistenie čísla klientskeho spisu. Protokol klientskych spisov a menoslov klientov môže advokát viesť v písomnej, alebo elektronickej podobe. Ak advokát vedie menoslov klientov a protokol klientskeho spisu elektronicky, ku koncu kalendárneho roka vyhotoví za kalendárny rok jeho tlačenú formu a túto uloží v kancelárii bez časového obmedzenia (čl. 3 ods. 2, 3, a 5)
  • Preprotokolovanie spisovej dokumentácie do inej advokátskej kancelárie sa vykonáva prostredníctvom Inventárneho zoznamu. Tento archivuje advokát počas desiatich rokov od jeho spísania (čl. 11 ods. 3 a 4);
  • Skartovať klientsky spis je možné až po uplynutí skartačnej lehoty. Skartačná lehota klientskeho spisu je 10 rokov a plynie odo dňa, keď sú splnené všetky podmienky pre uloženie spisu do archívu (čl. 12 ods. 1, 2 a 3);

 

V prípade archivácie a skartácie dokumentov týkajúcich sa klientov, existujú určité okolnosti, ktoré nám predlžujú doby uchovávania Vašich osobných údajov a súčasne nám bránia, aby sme niektoré z dokumentov z pochopiteľných dôvodov skartovali. Sú nimi:

  • Klientsky spis, v ktorom sa nachádzajú originály listín odovzdaných advokátovi klientom nie je možné skartovať (čl. 12 ods. 6);
  • Skartovať nie je možné protokoly klientskych spisov a menoslov klientskych spisov (čl. 12 ods. 7);
  • Skartovať nie je možné klientsky spis alebo jeho časť, ktorú je advokát povinný odovzdať štátnemu archívu (čl. 12 ods. 8);
  • Skartovať nie je možné klientsky spis, pokiaľ je vedené akékoľvek konanie pred súdom, orgánom štátnej správy, orgánmi činnými v trestnom konaní, Slovenskou advokátskou komorou, ktoré obsahovo súvisí s obsahom klientskeho spisu alebo ktorého predmetom bolo konanie alebo opomenutie advokáta pri poskytovaní právnej pomoci vo veci klientovi (čl. 12 ods. 9).

Práva dotknutej osoby

Zákon o ochrane osobných údajov, ako aj Nariadenie GDPR, či iné právne predpisy priznávajú právam dotknutej osoby veľmi veľký význam. Ako dotknutá osoba, ktorej osobné údaje naša advokátska kancelária spracúva, máte nasledovné práva:

 

Právo na odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov – na základe Vami udeleného súhlasu na spracúvanie osobných údajov v zmysle čl. 7 ods. 3 Nariadenia GDPR, máte právo svoj súhlas kedykoľvek odvolať. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním. Odvolanie súhlasu musí byť také jednoduché, ako jeho poskytnutie, tzn., že môžete svoj súhlas odvolať rovnakým spôsobom akým ste súhlas udelili, a to zaslaním písomného odvolania súhlasu na adresu Prevádzkovateľa, teda našej advokátskej kancelárie.

 

Právo na informácie a prístup k osobným údajom – môžete požiadať Prevádzkovateľa, teda našu advokátsku kanceláriu o informácie o Vašich osobných údajoch, ktoré spracúvame. V zmysle ustanovenia čl. 15 Nariadenia GDPR máte právo získať od nás, ako Prevádzkovateľa prístup k osobným údajom a týmto informáciám: a) účel spracúvania, b) kategórie dotknutých údajov, c) kategórie príjemcov, d) doba uchovávania osobných údajov, e) existencia práva požadovať opravu osobných údajov, alebo ich vymazanie, alebo obmedzenie spracúvania, f) právo podať sťažnosť dozornému orgánu, g) zdroj získavania Vašich osobných údajov. Taktiež máte právo na informácie o prenose osobných údajov do tretích krajín, alebo medzinárodných organizácií a o existencii automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania, na informácie o použitom postupe, ako aj význame a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania pre dotknutú osobu.

 

Právo na opravu – ako dotknutá osoba máte právo v zmysle čl. 16 Nariadenia GDPR, aby naša advokátska kancelária, ako Prevádzkovateľ opravila nesprávne osobné údaje, alebo doplnila neúplné osobné údaje o Vašej osobe.

 

Právo na výmaz (právo „na zabudnutie“) – v zmysle ustanovenia čl. 17 Nariadenia GDPR, máte právo požiadať našu advokátsku kanceláriu o vymazanie Vašich osobných údajov. Ako Prevádzkovateľ sme povinní bezodkladne vykonať výmaz Vašich osobných údajov, ak je splnený niektorý z nasledovných dôvodov: a) osobné údaje už nie sú potrebné, b) bol z Vašej strany odvolaný súhlas na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva, c) ako dotknutá osoba namietnete voči spracúvaniu osobných údajov v zmysle čl. 21 ods. 1 Nariadenia GDPR a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie Vašich osobných údajov, d) Vaše osobné údaje sa spracúvali nezákonne, e) Vaše osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť.

 

Právo na obmedzenie spracúvania – v zmysle ustanovenia čl. 18 Nariadenia GDPR, máte právo požiadať našu advokátsku kanceláriu o obmedzenie spracúvania Vašich osobných údajov, ak sa jedná o jeden z nasledovných prípadov: a) ak napadnete správnosť osobných údajov, b) ak je spracúvanie osobných údajov protizákonné, c) ak naša advokátska kancelária nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebujete ich Vy, na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie Vašich právnych nárokov.

 

Právo na presnosť údajov – v zmysle ustanovenia čl. 20 Nariadenia GDPR, máte právo získať osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú a ktoré ste našej advokátskej kancelárii poskytli, a to v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a súčasne požadovať o prenesenie týchto údajov ďalšiemu prevádzkovateľovi.

 

Právo namietať – ako dotknutá osoba, máte v zmysle ustanovenia čl. 21 Nariadenia GDPR právo kedykoľvek namietať z dôvodu konkrétnej situácie proti spracúvaniu osobných údajov našou advokátskou kanceláriou. Naša advokátska kancelária nebude viac oprávnená na základe oprávneného záujmu Vaše osobné údaje spracúvať, pokým nepreukážeme nevyhnutné, oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažuje nad Vašimi záujmami, právami a slobodami, alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

Ako dotknutá osoba máte právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, na účely priameho marketingu. Ak namietate spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, naša advokátska kancelária, ako Prevádzkovateľ ďalej Vaše osobné údaje na účel priameho marketingu spracúvať nesmie.

 

Ak spracúvame osobné údaje pri poskytovaní právnych služieb nemáte ako klient ani ako iná fyzická osoba (napr. protistrana) právo namietať proti takému spracúvaniu podľa čl. 22 Nariadenia GDPR.

 

Automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania – naša advokátska kancelária, ako Prevádzkovateľ nepoužíva a nevykonáva automatizované individuálne rozhodovanie, ani profilovanie dotknutej osoby. Máte však právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov na účely profilovania.

 

Právo podať sťažnosť dozornému orgánu – v zmysle ustanovenia čl. 77 Nariadenia GDPR, máte právo, ako dotknutá osoba, podať sťažnosť dozornému orgánu, ak sa domnievate, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, je v rozpore s Nariadením GDPR. So sťažnosťou sa môžete obrátiť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 4826/12, 820 07 Bratislava, Slovenská republika, webové sídlo: dataprotection.gov.sk, tel. číslo: +421 /2 3231 3214; e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk.

Súčasne máte právo kedykoľvek podať sťažnosť aj Slovenskej advokátskej komore.

 

Práva dotknutej osoby vymenované vyššie si môžete uplatniť elektronicky na našej e-mailovej adrese: osco@osco.sk, prípadne písomne na adrese sídla našej advokátskej kancelárie: Okenica & Co. s. r. o., Pražská 11, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto.

 

S poukazom na ustanovenia čl. 15 ods. 4 Nariadenia GDPR, čl. 20 ods.  4 Nariadenia GDPR a ustanovenia § 18 ods. 8 Zákona o advokácii, podľa ktorého platí: „Advokát nemá povinnosť poskytnúť informácie o spracúvaní osobných údajov, umožniť prístup alebo prenosnosť osobných údajov podľa osobitného predpisu, ak by to mohlo viesť k porušeniu povinnosti advokáta zachovávať mlčanlivosť podľa tohto zákona.“, sme oprávnení obmedziť Vaše práva z dôvodu zákonnej povinnosti našej advokátskej kancelárie.

 

 

 

Zásady používania a správa súborov cookies

Internetová stránka našej advokátskej kancelárie www.osco.sk používa súbory „cookies“, aby sme čo najlepšie využili možnosť stránky a prispôsobili ju Vašim požiadavkám.

 

Čo sú to súbory cookies – v skratke

Cookies sú malé textové súbory písmen a čísel, ktoré zlepšujú používanie web stránky pri  návštevách webových stránok a sú prenesené na pevný disk Vášho zariadenia. Súbory Cookies nemôžu preskúmavať Váš počítač, ani iné zariadenia, alebo čítať v nich uložené dáta. Súbory cookies používame na poskytovanie optimálnej služby prispôsobenej požiadavkám návštevníka. Súbory Cookies, ktoré používa webová stránka našej advokátskej kancelárie, nezhromažďuje žiadne osobné údaje a neidentifikujeme Vás ako dotknutú osobu.

 

Nastavenie súborov cookies a kontrola („cookies management“)

Používanie súborov cookies je možné nastaviť pomocou Vášho internetového prehliadača. Vypnutím niektorých cookies prichádzate napr. o možnosť ukladania predvyplnených údajov vo formulároch alebo o niektoré ostatné funkcie internetovej stránky, prípadne je znížená funkčnosť webovej stránky. Inštrukcie na úpravu a zmenu cookies nájdete v pomocníkovi každého webového prehliadača.

 

Aké súbory cookies používame

Esenciálne cookies – sú nevyhnutné k analýze návštevnosti a na zachovanie základnej funkčnosti prijateľnej pre užívateľa.  Tieto údaje sú ukladané vo Vašom prehliadači, t. j. k týmto údajom nemáme prístup.

 

Analytické cookies – slúžia na bežné fungovanie a výkon web stránky a zaznamenávanie Vášho pohybu na internetovej stránke, ako aj kliknutí a vyhľadávaných produktov. Analytické cookies zbierame taktiež pre zlepšenie služieb.

 

Zabezpečujeme organizačné a technické postupy pre ochranu Vašich osobných údajov a pre zabránenie straty informácií a nezákonného konania.

Používame:

  • icl_current_language – určuje jazyk webovej stránky vo formáte 2 miestneho jazykového kódu napr. sk
  • page_allow_cookie – true/false určuje či človek súhlasí alebo nesúhlasí s použitím cookies.

 

Proti ukladaniu cookies, ktoré zbierame na základe nášho oprávneného záujmu máte právo vzniesť námietku elektronicky na našej e-mailovej adrese: osco@osco.sk, prípadne písomne na adrese sídla našej advokátskej kancelárie: Okenica & Co. s. r. o., Pražská 11, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto.

Zmeny podmienok ochrany súkromia

Naša advokátska kancelária v tomto záväznom vnútropodnikovom predpise upravuje politiku ochrany osobných údajov, ktorou sa naša advokátska kancelária v postavení Prevádzkovateľa pri spracúvaní osobných údajov dotknutej osoby riadi a riadne ju dodržiava. Z dôvodu legislatívnych zmien v oblasti ochrany osobných údajov, prípadne zmien účelu a prostriedkov spracúvania Vašich osobných údajov, je naša advokátska kancelária oprávnená zosúladiť legislatívne zmeny, ktoré vzniknú s týmto vnútropodnikovým predpisom v potrebnom rozsahu. Bezodkladne po nutnom zosúladení tohto dokumentu, bude Vám tento daný do pozornosti zverejnením na webovej stránke našej advokátskej kancelárie.